روزنه 2

۱۰۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
بررسی

&bull مقاله با عنوان: بررسی خرابی شیار شدگی در آسفالت گرم (WMA) حاوی افزودنی Sasobit

&bull نویسندگان: بهزاد نادری ، هادی نبی زاده شهری

&bull محل انتشار: نهمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه فردوسی مشهد - 21 تا 22 اردیبهشت 95

&bull فرمت فایل: PDF و شامل 7 صفحه می باشد.

چکیــــده:

آسفالت گرم WMA به دلیل فواید زیست محیطی مانند کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای مضر در طی فرایند ساخت، در طی دهه گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تکنولوژی امکان تولید مخلوط آسفالتی در دمای پایین تر در مقایسه با آسفالت داغ متداول HMA را فراهم می کند. تولید آسفالت گرم به سه دسته کلی افزودنی ارگانیک، شیمیایی و روش های تولید کف تقسیم می شوند. Sasobit یک افزودنی ارگانیک است که در دمای بالاتر از 115 درجه سانتیگراد ذوب شده و باعث کاهش ویسکوزیته مخلوط آسفالتی می شود. اما در دمای پایین تر تشکیل ریز کریستال می دهد که باعث افزایش سختی قیر می شود. با توجه به کاهش دمای تولید، قیر مخلوط آسفالتی کمتر اکسید می شود که این موضوع می تواند منجر به خرابی شیارشدگی در زمانی کوتاه از بازگشایی راه شود. از طرف دیگر حضور Sasobit باعث افزایش سختی مخلوط می شود. در این تحقیق تقابل این دو موضوع با انجام آزمایش خزش دینامیکی برای مخلوط آسفالتی حاوی 1.5% Sasobit و مخلوط شاهد از نوع HMA بررسی شده است. مقایسه نتایج نشان داد که نمونه های آسفالت گرم نسبت به نمونه آسفالت داغ شاهد مقاومت بهتری در برابر خرابی شیارشدگی دارند.

________________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** درخواست مقالات کنفرانس&zwnj ها و همایش&zwnj ها: با ارسال عنوان مقالات درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن مقالات در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت مقالات مورد نظر خود نمایید. **



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
نحوه

پایان نامه ی کارشناسی مهندسی نفت &ndash بهره برداری از منابع نفت

عنوان پروژه:

نحوه تشکیل آسفالت در مخزن و چگونگی برطرف کردن آن

120ص

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: وضعیت گاز طبیعی در ایران و جهان

I-I- مقدمه

I-II- گاز طبیعی در جهان

I-III- ذخایر و منابع

I-IV- چرا از گاز طبیعی استفاده می&zwnj کنیم؟

I-V- تکنولوژی&zwnj های استاندارد گاز طبیعی

I-VI- سیمای صنعت گاز ایران

I-VII- پالایشگاه گاز طبیعی در ایران

I-VII- سیستم انتقال گاز طبیعی

فصل دوم: روشهای تولید گاز سنتز

II-I- مقدمه

II-II- عمده مصارف گاز سنتز

II-III- روشهای تولید گاز سنتز

فصل سوم: روش تولید گاز سنتز بطریق SMR

III-I- شرح کلی

III-II- مقدمه

III-III- تکنولوژی

III-IV- تولید گاز سنتز

III-V- سنتز متانول

III- VI- واحد تقطیر متانول

III-VII- سیستم بخار آب و میعان

III-VIII- خدمات و واحد خارج از شبکه

فصل چهارم: طراحی یک واحد صنعتی به روش SMR و تولید گاز سنتز

IV-I- مقدمه تولید گاز سنتز از گاز طبیعی بروش SMR

IV-II- شرح فرآیند

IV-III- شرح عملیات

IV-IV- برآورد هزینه

جمع بندی و نتیجه&zwnj گیری



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

با توجه به این اصل که رشد اطلاعات غیر قابل پیشگیری می باشد پیاده سازی راه کارهایی که توسط آن موفق به ذخیره سازی اطلاعات در حجم بالا شود کاملاً بصورت یک نیاز حیاتی برای حفظ و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز می باشد .
بنا به آمارهایInternal and Data Corporation ) IDC(حجم سیستم های ذخیره سازی برحسب (Terabytes) در هر سال 50% افزایش خواهد داشت که این مقدار در سال 2008 نسبت به 2005 پنج برابر خواهد بود. به نمودار زیر دقت فرمائید .


در اینجا قابل ذکر می باشد که در هر شرکت و یا سازمان احتیاج به نیروهای متخصص برای پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات مورد نیاز می باشد طبیعتاً با رشد اطلاعات تعداد پرسنل به کار رفته درسازمان برای پشتیبانی از این امر مهم افزایش می یابد . شــرکت اندیشه نگار در ارائه راه کارهای خود ، سخت افزارهایی را در نظر می گیرد که میزان افزایش نیروی متخصص در آینده برای حفظ اطلاعات ، به حداقل خود برسد . دنیای امروز دنیای اطلاعات است . فراموش نکنیم که حفظ اطلاعات بسیار مهم می باشد اگر در سازمان و یا شرکتی قرار داریم که حفظ اطلاعات به حیات آن سازمان بستگی دارد و فقدان آن به منزله فاجعه ای قلمداد می شود اهمیت راه کارهای حفظ و بازیابی سریع اطلاعات کاملاً برای ما محسوس می باشد شرکت اندیشه نگار افتخار دارد که با در دست داشتن نیروهای فنی مجرب راه کارهای قابل پیاده سازی و اطمینان برای حفظ اطلاعات ارائه نماید . راه کارهای فوق کاملاً سازگار به استانداردهای مـــدیریت اطلاعات و مدیریت ذخیره سازی می باشد .
در ارائه راه کارهای مختلف سه امر مهم کاملاً مورد بررسی قرار گرفته است این سه مهم شامل امنیت ، سرعت دستیابی به اطلاعات در حجم های وسیع و مدیریت اطلاعات می باشد.

پارامترهای مناسب Storage Management infrastructure :
- میزان Physical Deviceها برای مدیریت کم باشد .
- احتیاج به Administrator کمتری داشته باشد .
- قدرت به نمایش گذاشتن حجم اطلاعات وسیع با دسترسی بالا را دارا باشد .
- امنیت ، سرعت دستیابی و مدیریت اطلاعات را کاملاً در آن بتوان منظور کرد .
از هنگامی که Storage Network تبدیل به یک واژه حیاتی برای محیط های کاری گشت ، راه کارههای NAS و SAN نیز بوجود آمده است تفاوت شماتیک این راه کارها در شکلهای زیر نشان داده شده است .

SAN یا Storage Area Network یک شبکه بسیار پر سرعت است که با پهنای باند 2Gb/s یا 1Gb/s کار می کند و در آینده نزدیک با سرعتهای حدود 10Gb/s ارائه خواهد گردید .
شبکه SAN با هرنوع سیستم عامل و سخت افزار به طور همزمان قابل استفاده است .ارتباطات در محیط SAN به گونه ای است که سرورها و Storage ها از چندین مسیر می توانند به یکدیگر متصل گردند .
شبکه های SAN ازتعداد زیادی سرور ، اتصالات و تجهیزات ذخیره سازی که شامل Tape Drive , Disk و Optical Storage است تشکیل شده اند .
Storage ها می توانند نسبت به سرورها در فاصله دورتری قرار داشته باشند . یک سرور و یا چندین سرور با مشخصات سخت افزاری مختلف مانند Mainframe , Super Computer , PC و حتی کامپیوتر SUN می توانند یک Storage و یا چندین Storage را به اشتراک بگذارند .
میزان پایداری در محیط SAN بسیار بالا است به این صورت که از هر Storage می توان یک کپی به صورت همزمان در یک محیط دیگر گرفت و یا از چندین مسیر ، اطلاعات را از سرور به Storage انتقال داد .
در صورتیکه یکی از سرورها بطور ناگهانی از سیستم خارج گردد و یا یک خرابی باعث این اتفاق باشد User ها و یا Client ها هیچ وقفه ای در انتقال و دریافت اطلاعات مشاهده نخواهند کرد و سرور دوم به سرعت کنترل سرویس دهی را بعهده می گیرد ودراین حالت می توان رفع اشکال سرور اول پرداخت .

دلایل نیاز :
دلایلی که باعث می شود محیط SAN مورد استفاده قرار گیرد عبارتند از :
&bull قابلیت مدیریت : پیاده سازی این سیستم باعث می شود که پراکندگی مدیریت سیستمهای ذخیره ســــازی به حداقل برسد و در نتیجه زمان کمتری برای مدیریت سیستم مصرف خواهد شد .
&bull قابلیت دسترسی : پیاده سازی این سیستم باعث می شود تادفعات Down شدن یک سیستم به حداقل ممکن برسد و به عبارت دیگر سیستم همیشه قابل دسترس باشد و همینطور با استفاده از قابلیت Disaster Recovery پایداری به 100% افزایش می یابد .
&bull قابلیت توسعه : پیاده سازی این سیستم باعث بوجود آوردن محیطی می شود که بتوان سیستم را بدون توقف گسترش داد .
&bull افزایش سرعت : این سیستم با بوجود آوردن Load Balancing از لحاظ سرعت بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

فوائد متمرکز کردنStorage ها :

- Storage Subsystem قابل استفاده فقط برای یک server نبوده در نتیجه تعداد کثیری server از ده ها تا صدها server می توانند با این سیستم storage کار کنند .
- ظرفیت Storage ها قابل اضافه کردن و یا کاهش می باشد که این عمل بدون ایجاد هیچگونه وقفه ای در سیستم کاری خواهد بود .
- به سادگی می توان ساختارهای Redundancy Clustering و QOS را اجرا کرد .
- تحقیقات نشان داده است که توانایی یک Administrator تا 20 برابر در سیستم های SAN , NAS افزایش می یابد .
- قابلیت Customize شدن در حداقل محدودیت .

فوائد استفاده از Fiber chanel switch
1 &ndash امکان بوجود آوردن Zoning.
2 &ndash قابلیت مدیریت بر اساس پروتکلهای MIB , SNMP.
3 &ndash قابلیت failover بصورت اتوماتیک برروی پورتها .
4&ndash قابلیت تعریف N+1 hot swappable برای ایجاد fault &ndash Tolerance

فوائد اختصاصی SAN

1- SAN دارای نرم افزار های management اختصاصی می&zwnj باشد که توسط آن می&zwnj توان Reporting و یا mapping topologyشبکه SAN را بدست آورد.
2- قابلیت Trouble shooting در SAN بسیار آسانتر می&zwnj باشد.
3- قابلیت QOS در بالاترین و بهترین مدل کارکرد وجود دارد.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 10 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

آناتومی یا تشریح به معنای مطالعه ساختمانی اندامهای تشکیل دهنده بدن موجودات است. بینی (Nose) اولین قسمت گذرگاه تنفس است. بینی شکل هرم&zwnj القاعده را دارد که قسمت فوقانی آن استخوانی و قسمت تحتانی آن غضروفی است. حفره&zwnj های بینی ، هوا را قبل از رسیدن به ریه&zwnj ها صاف ، گرم و مرطوب می&zwnj سازند.

دید کلی

اصلی&zwnj ترین راه ورود هوا به دستگاه تنفسی ، بینی است. 3/2 بخش تحتانی حفره بینی پهنتر از بخش فوقانی بوده و بوسیله مخاط تنفسی ضخیم پرعروقی پوشیده شده است. و 3/1 فوقانی آن ، که باریکتر است، بوسیله مخاط بویایی رنگ پریده&zwnj ای پوشیده شده و محل قرار گیری گیرنده&zwnj های بویایی می&zwnj باشد. استخوان بینی (Nasal bone) ، استخوانی است زوج و مستطیلی که در طرفین خط واسط و در زیر استخوان پیشانی قرار گرفته است و اندازه و شکل آن در افراد مختلف ، متغیر است.

شامل 13 صفحه فایل word قابل ویرایش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه16

فهرست مطالب

منطق توسعه: (N.G.ROLLING)

تغییر رفتار:

1_آن ها مجبور هستند.

2_ آن ها داوطلبانه این کار را انجام می

موانع:

جهت گیری ها و تشخیص موقعیت:

بخش اعظمی از تحقیقات صورت گرفته و مقالات نوشته شده با بحث توسعه و آموزش آن سرو کار دارد . با نگاهی به گذشته پی می بریم که از ابتدا این تحقیقات درهمه زمینه ها صورت گرفته اند . یعنی تحقیقات کشاورزی را نیز شامل می گردد . این تحقیقات به دنبال نو آوری ها هستند تا در فعالیت های کشاورزی به کار گرفته شوند.

این کشاورز است که می تواند به این پرسش جواب دهد که آیا این برنامه ها سودمند هستند یا خیر؟

این مقالات بر روی این موضوع تمرکز دارند که چرا کشاورزان این کار را انجام می دهند ؟ و یا این که چرا کشاورزان خود را با این نو آوری ها وفق نمی دهند؟

ما از نتایج این چنین تحقیقاتی تحت نام (( انقلاب سبز )) یاد می کنیم. این موضوع ، نشان می دهد که رفتار کشاورزان



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
جزوه

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:73

فهرست مطالب

کلیات تعارض قوانین

مفهوم و عوامل پیدایش تعارض قوانین

عوامل پیدایش تعارض قوانین

عامل دوم &ndash اغماض قانونگذار ملی و امکان اجرای قانون خارجی:

رابطة بین تعارض قوانین و تعارض دادگاه&zwnj ها

اصطلاحات تعارض قوانین

الف &ndash صلاحیت قانونگذار و صلاحیت قضایی

ب &ndash قواعد حل تعارض و قواعد مادی

ج &ndash دسته های ارتباط

د &ndash قوانین درون مرزی و قوانین برون مرزی

روش حلّ تعارض قوانین

الف &ndash روش اصولی یا جزمی

ب &ndash روش حقوقی یا انتخاب انسب

رابطة بین سیستمهای حل تعارض

ج- حدود صلاحیت قانون مقرّ دادگاه

فصل اول- احوال شخصیه

فصل دوم &ndash اموال

فصل سوم- اسناد و قراردادها

احوال شخصیه :

مفهوم احوال شخصیه و قانون حاکم بر آن

الف &ndash مفهوم احوال شخصیه

ب &ndash قانون حاکم بر احوال شخصیه

پاره ای از موضوعات احوال شخصیه

گفتار اول. نکاح

الف- نکاح ایرانیان در خارجه

ب- نکاح بیگانگان در ایران .

ج &ndash اختلاف تابعیت زن و مرد

گفتار دوم. طلاق

الف- طلاق بین زن و شوهری که تبعه یک دولت هستند

ب- طلاق بین زن و شوهری که تابعیت آنها متفاوت است.

اموال

قسمت اول . اموال مادی

اموال غیر منقول

الف- مبنای صلاحیت قانون محل وقوع مال

ب- حدود صلاحیت قانون محل وقوع مال

اموال منقول

قسمت دوم. اموال غیرمادی

الف- حقوق عینی

ب- مالکیتهای معنوی و دیون

اسناد و قراردادها

قسمت اول. تنظیم اسناد

گفتار اول . مبنای اجرای قاعده حکومت قانون محل تنظیم نسبت به شکل سند و حدود شرائط آن

الف &ndash مبنای اجرای قاعده

ب- حدود اجرای قاعده

ج- شرائط اجرای قاعده

گفتار دوم. وصف اجباری یا اختیاری بودن قاعده

قسمت دوم . قرادادها

گفتار اول ، تعیین قانون حاکم برقرارداد

الف- اصل حاکمیت اراده

ب- امارات مشخص تعیین قانون صلاحیتدار

ج- تعیین حدود اراده متعاملین

گفتار دوم. قانون حاکم بر قرارداد در حقوق ایران

الف- قانون حاکم بر ایجاد قرارداد

ب- قانون حاکم بر تعهدات قراردادی

کلیات تعارض قوانین

مفهوم و عوامل پیدایش تعارض قوانین

مسئلة تعارض قوانین هنگامی مطرح می&zwnj شود که یک رابطة حقوق خصوصی به واسطة دخالت یک یا چند عامل خارجی به دو یا چند کشور ارتباط پیدا کند. در چنین مواردی باید دانست قانون کدام یک از این کشورها بر رابطة حقوقی مورد نظر حکومت خواهد کرد.

علت بروز تعارض قوانین دخالت یک یا چند عامل خارجی است. توضیح آنکه اگر یک رابطة حقوقی تنها به یک کشور مربوط شود چنانکه مسئلة ازدواج دو نفر از اتباع ایران مطرح باشد و محل انعقاد نکاح نیز در ایران باشد، این رابطة حقوقی تابع حقوق داخلی خواهد بود چرا که هیچ عامل خارجی در آن دخالت ندارد. اما همین که یک عامل خارجی در یک رابطة حقوقی دخالت داشته باشد، چنانکه محل انعقاد عقد در خارج ایران یا فرضاً یکی از طرفین عقد خارجی باشد در آن صورت با مسئلة تعارض قوانین مواجه خواهیم بود.

نکتة دیگری که در اینجا باید تذکر داده شود آن است که مسئلة تعارض قوانین تنها در مرحلة اعمال و اجرای حق مطرح می&zwnj شود و منطقاً مسبوق به مسئله داشتن حق یا اهلیت تمتع است همان گونه که مسئلة اهلیت تمتع نیز منطقاً مسبوق به تابعیت است.

چنانچه شخصی در روابط بین المللی از حقی مرحوم شده باشد مسئلة تعارض مطرح نخواهد شد، زیرا تعارض قوانین هنگامی بوجود می&zwnj آید که فردی در زندگی بین المللی دارای حقی باشد و مطلوب ما تعیین قانون حاکم بر آن حق باشد. به طور مثال، هر گاه بیگانه&zwnj ای به موجب قانون کشور متبوع خود حق طلاق نداشته باشد نمی&zwnj تواند در کشورهایی که حق طلاق در قوانین موضوعه&zwnj شان شناخته شده است این حق را به موقع اجرا گذارد یا فرضاً بیگانه&zwnj ای که دولت متبوعة او تعدد زوجات را در قانون خود نشناخته است نمی&zwnj تواند در ایران از حق داشتن بیش از یک زوجه (مواد 1048 و 1049 قانون مدنی) استفاده کند. در این قبیل موارد اساساً تعارضی به وجود نمی&zwnj آید تا حل آن مورد داشته باشد زیرا تعارض در صورتی مصداق پیدا می&zwnj کند که حقی موجود باشد و بخواهیم از بین قوانین متفاوت قانون صلاحیتدار را در مورد آن اجرا کنیم. بدیهی است در صورت موجود نبودن حق (عدم اهلیت تمتع) تعارض قوانین که مربوط به اعمال حق است موضوعاً منتفی خواهد شد.

عوامل پیدایش تعارض قوانین

عامل اول &ndash توسعة روابط و مبادلات بین المللی : مسئلة تعارض قوانین در صورتی می&zwnj تواند مطرح شود که یک رابطة حقوقی به دو یا چند کشور ارتباط پیدا کند. زیرا همان گونه که ملاحظه شد چنانچه این رابطة حقوقی به هیچ وجه مربوط به کشورهای خارجی نباشد و تمام عناصر آن در قلمرو یک کشور واحد قرار گرفته باشد.

مسئلة تعارض قوانین به وجود نخواهد آمد چرا که در این فرض، مسئله در قلمرو حقوق داخلی است.

در دورانی که افراد بیشتر در چهار دیواری کشور خود محصور بودند مسئلة تعارض قوانین به ندرت مطرح می&zwnj شد اما همین که امکان گسترش روابط خصوصی افراد در زندگی بین المللی به وجود آمد و دولتها نیز به توسعة مبادلات بین المللی مبادرت کردند پیدایش و توسعة تعارض قوانین امکان پذیر شد.

عامل دوم &ndash اغماض قانونگذار ملی و امکان اجرای قانون خارجی:

شرط ضروری دیگر برای وجود تعارض قوانین آن است که قانونگذار و قاضی یک کشور تساهل و اغماض داشته باشند و در پاره&zwnj ای از موارد قبول کنند که قانون کشور دیگری را در خاک خود اجرا نمایند.

عامل سوم &ndash وجود تفاوت بین قوانین داخلی کشورها : سومین شرطی که برای پیدایش تعارض قوانین ضرورت دارد این است که در خصوص یک مسئله حقوقی واحد که با دو یا چند کشور ارتباط پیدا می&zwnj کند در قوانین داخلی این کشورها احکام متفاوتی وجود داشته باشد. زیرا چنانچه راه حل قوانین کشورهای مختلف یکسان باشد دیگر انتخاب این یا آن قانون به خصوص عملاً بی&zwnj فایده خواهد بود. به همین دلیل هر گاه قواعد مادی کشورهای مختلف یکنواخت شود تعارض قوانین مصداقی پیدا نخواهد کرد.

پاره&zwnj ای از قوانین که احتمالاً به صورت متعارض جلوه گر می&zwnj شوند و باید از بین آنها انتخاب به عمل آید عبارت اند از :

قانون کشور متبوع شخص

قانون اقامتگاه

قانون محل وقوع شی&zwnj ء

قانون محل انعقاد قرار داد

قانون محل وقوع جرم

قانون محل تنظیم سند

قانون محل اجرای تعهد

قانون کشور متبوع دادگاهی که به دعوی رسیدگی می&zwnj کند.

رابطة بین تعارض قوانین و تعارض دادگاه&zwnj ها

در روابط بین المللی علاوه بر مسئلة تعارض در صلاحیت قوانین، که مفهوم و شرایط پیدایش آن اجمالا مورد بررسی قرار گرفت، صورت دیگری از تعارض وجود دارد که عبارتست از تعارض در صلاحیت دادگاه&zwnj ها. این تعارض هنگامی که پیش می&zwnj آید که یک عامل خارجی در دعوایی وجود داشته باشد و این پرسش به میان آید که آیا دادگاه ایرانی برای رسیدگی به دعوای صلاحیت دارد یا دادگاه خارجی؟ به طور مثال، هر گاه در مورد مالی که در خارج ایران واقع است دعوایی مطرح شود باید دید دادگاه ایران برای رسیدگی به آن واجد صلاحیت است یا دادگاه خارجی.

باید متذکر شویم که حل مسأله تعارض دادگاهها مقدم بر حل مسئلة تعارض قوانین است چه دادگاه باید قبل از تعیین قانون حاکم بر دعوی نسبت به صلاحیت یا عدم صلاحیت خود اظهار نظر کرده باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارت

طرح لایه باز کارت ویزیت پوشاک زنانه

کارت ویزیت دو رو بسیار شیک و با طراحی حرفه ای

کاملا لایه باز و قابل ویرایش در نرم افزار فتوشاپ

مخصوص حرفه ای ها

ساختار رنگ :CMYK

با فرمت Tiff

300 DPI



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه16

فهرست مطالب

حسابداری

هدف :

ماهیت :

آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد:

الف) حسابداری

ب ) حسابرسی

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:

نظر یک فارغ&zwnj التحصیل مشغول به کار در این رشته

وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر:

نکات تکمیلی :

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع&zwnj آوری، طبقه&zwnj بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل&zwnj ها و مدلهای خاص انجام می&zwnj گیرد. تا افراد ذی&zwnj نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون&zwnj سازمانی مثل بانک&zwnj ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمی&zwnj شود و بیشتر تراز حسابها می&zwnj باشد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

فلش کارت 504



دریافت‌فایل