روزنه 2

  • ۰
  • ۰
پایان

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات73

فصل اول:
تیتانیوم در سال 1938 توسط W.J. kroll در آمریکا کشف شد. تیتانیوم فلزیست به رنگ سفید نقره&zwnj ای و بسیار سبک است و پس از پولیش نمودن، رنگ فولادی پیدا می&zwnj نماید. تیتانیوم و آلیاژهای آن به علت داشتن خواص خوب و مقاومت در مقابل خوردگی و فرسایش موارد استفاده زیادی در صنایع نظامی و هوافضا و نیروگاههای هسته&zwnj ای و کشتی&zwnj سازی و صنایع دریائی و پتروشیمی کاربرد دارد. از جمله در ساخت بدنه و اجزای هواپیماها، وسایل حمل و نقل، لوازم جراحی، ظروف مورد استفاده در آزمایشگاه&zwnj های شیمی و دیگر وسایل مقاوم به خوردگی کاربرد دارد. مهمترین ویژگی تیتانیوم، نسبت استحکام به وزن آن است که نسبت به سایر فلزات سبک بسیار عالیست. تیتانیوم استحکامی معادل فولادهای زنگ نزن دارد در حالی که وزن آن، 3/1 این فولادها است. خاصیت مهم دیگر تیتانیوم مقاومت به خوردگی و سایش بالای آن به ویژه در محیط&zwnj های دریایی است. هیچ یک از نمک&zwnj های فلزی، کلرورها، هیدروکسیدها، اسیدهای نیتریک و کرمیک، و نیز اسیدهای آلی مانند اسید استیک و آب&zwnj های شور، قادر به خوردگی تیتانیوم نیستند. به علت مقاومت در مقابل آب دریا امروزه جایگزین آلیاژهای نیکل و مس از نوع 70% نیکل و 30% مس شده است.
محصولات تولیدی فلز مزبور و آلیاژهای آن بصورت لوله (Pipe) و ورق (Plate) می&zwnj باشد که پلیت یا ورق جهت ساخت و تولید مخازن مواد شیمیایی و لوله در داخل دریا جهت انتقال مواد شیمیائی مورد استفاده قرا می&zwnj گیرد. جهت اتصال لوله&zwnj ها به هم دیگر و همچنین ساخت مخازن نیاز به جوشکاری می&zwnj باشد.
تیتانیوم از احیا تتراکلرید تیتانیوم در درجه حرارت 800 تا 900 درجه سانتی&zwnj گراد بوسیله منیزیم یا سدیم در محیط آرگون بدست می&zwnj آید. تیتانیوم احیا شده، بصورت فلز خالص تیتانیوم، مجدداً در خلا ذوب شده و سپس مورد استفاده قرار می&zwnj گیرد. فلز تیتانیوم خالص جز مواد آلتروپ می&zwnj باشد.
تیتانیوم خالص دارای استحکام کمی بوده که استحکام آن برابر 216 نیوتن بر میلی&zwnj مترمربع و درصد ازدیاد نسبی طول آن برابر 50 می&zwnj باشد. تیتانیوم تجارتی بعلت داشتن عناصر آلیاژی استحکامی برابر 700 نیوتن بر میلی&zwnj متر مربع را دارا می&zwnj باشد و نقطه ذوب آن 1725 درجه سانتی&zwnj گراد و مقاومت به خوردگی آن نیز عالی است. وقتی تیتانیوم خالص از مذاب تبدیل به جامد می&zwnj گردد از 1725 درجه سانتی&zwnj گراد دارای ساختار کریستالی از نوع مکعب مرکزدار B.C.C می&zwnj باشد که آنرا تیتانیوم یا فاز می&zwnj نامند و از 882 درجه سانتی&zwnj گراد تا درجه حرارت محیط که سرد می&zwnj شود دارای ساختار کریستالی از نوع H.C.P بوده که بنام فاز یا تیتانیوم می&zwnj باشد. در هنگام گرم شدن از درجه حرارت محیط تا C O 882 تیتانیوم دارای فاز و از C O 882 تا C O 1725 فاز بوده، به این جهت این فلز را آلتروپ می&zwnj نامند.تیتانیوم فلزیست غیرمغناطیسی با قابلیت کشش بسیار عالی و ساختار B.C.C. دیگر خواص فیزیکی- مکانیکی و متالورژیکی تیتانیوم به قرار زیر است.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-108273-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%d9%86%d8%a7/
  • ۹۵/۰۷/۰۶
  • amin asdasd

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی